onsdag, maj 13, 2009

Allt för socker!

Mmmm... nu händer det jag fasade. Har funderat några månader på att det KANSKE skulle va bra att fylla på en gasflaska till innan den vi använder nu tar slut.
Vi har alltså gasspis..

Och igår tänkte jag att åhhh... ikväll är det EuroMelo och jag är ensam hemma med kidsen... kanske skulle slå till med en kladdkaka!
Det händer otroligt sällan att jag bakar på vardagar men ikväll var jag dunder sugen!
Rörde ihop en DUBBEL sats kladdkakssmet med farinsocker och annat gott.
Sätter på ugnen lagom till att sätta in kakan när jag lägger barnen.
Set då att ugnen har släckts... och just det... Gasen är SLUT
Förstår ni hur det känns att stå där med en dubbelt sats smet och INTE få baka det??
Jag uppskattar inte smet i sig som vissa andra som kan äta det rakt upp å ner. Jag vill ha det i kakform så att säga.
Kris.
La barnen och kände hur begäret efter en kladdkaka jag inte kunde få, växte.
SEN pliiing... då kom jag på att jag sett i div kladdkaksrecept att det går att baka den i MICRON!
Har eg tyckt att det var lite halvt äckligt/läskigt att baka en kaka på 6 min i micron... men nöden har ingen lag... så är det.
In med lite smet i micron i 6 min och se... jag kunde äta en stoor bit kaka och må jätte illa efteråt men åhh så glad jag var :)

Tror att Rolle skulle micra sig en egen liten kaka idag. Det finns ju smet kvar :)
Gas får han hämta innan jobbet. Då får vi köpa pizza eller nåt till kvällsmat.
Skit samma. Man kan BAKA I MICRO... Det är allt som betyder nåt! hähä

/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

hahaha nöden har ingen lag;)jag ahd eockså varit lite anti om att micra smeten:p

Karina sa...

du kan fortsätta va anti. det är inte milsvis så gott som vanligt bakat kaka :)
/k

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...