torsdag, maj 28, 2009

Tidit iväg.

Här är man uppe med tuppen och tänker att man skall se till att skicka alla dagböcker till magister som man glömt under mina ESAB veckor.
Visst har jag fått gjort det nu men mina planer att få till en riktig smygfoto idag kommer ju inte funkar eftersom jag lämnade telefonen bakom mig när jag smög hemifrån i morse :(
Och Nicklas som skulle hämnas idag... då blir det ju svårt att hämnas tillbax lixom.
Måste nog handla idag. Hwila fyller ju 4 år på söndag och här måste d handlas.
Har en liten lista med beställda saker. En 4åring kan va nog så bestämd.
Bubbel, korv, köttbullar, godis och dinotårta... ja just det... har jag berättat om den stackas bagaren i Laxå... mitt samvete kunde NÄSTAN inte bära det...
Jag var inne för att skulle beställa en dinosaurietårta till Hwilas kalas. Men nej. Damen i butiken sa att hon inte fick ta kreativa tårtbeställningar eftersom det även var mors dag på söndag.
NEEEEJ!! HUR skall JAG kunne få till en dino tårta??
Rolle och jag bråkade nästan om detta på kvällen i telefon eftersom han tyckte att vi kunde baka en sån själv och jag inte tyckte det... och sen lite till.
Iaf så var jag och Tomas inne efter lunchen här om dan och ta en kaffe och då da damen i butiken 'Var det du som ville ha en dinotårta?'
'Ja'
'Bagarn är här nu om du själv vill försöka övertala honom... för jag brukar aldrig kunna'
'Bring it on!'
'ju asså... min lilla dotter fyller 4 år och hon skuuuulle så gärna vilja ha en dinotårta och jag har sett att du gär sånna fiiiina dinotårtor och nu tänkte jag om.... *blink bling bambi blink*
'Juuu... nja... juuuu... *titta på mig med lessna hundögon* Juu.. men det skall vi nog få till *suck*'
'Åhhhh va du är gullig. Hon kommer bli jätte glad och jag som trode att JAG skulle stå här å baka en dinotårta'
'jaaa... det blir ju lite mycket i å mä mors dag, men vi skall nog gå'

Så. Gick därifrån med ganska naggad samvete men glad. Min dotter skall få sin önsketårta och en gladare mamma.
Tack Hr Bagare på Promenaden i Laxå.

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

Allt för HWILA!! Bra gjort mamma:D klart tösen ska ha en dinotårta vilken bagare kan säga nej till det;) O han hade gjort det skulle du ah tagit fram en bild på Hwila och sagt...det här är min blivande 4åring.....då hade han definitvt smält:p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...