onsdag, maj 27, 2009

Mina 'fynd' från Moppedagen!

Hade ju nästan glömt! Jag måste ju visa vad jag hittade när jag snabbt som ett spjut, sprang mellan dom närmsta borden från mitt eget loppisbord på Moppedagen.
Men först skall ni få sen en vas jag hittade i prelles trädgård som låg ditslängd i nåt hörn.
Sarah såg glad ut när jag sa att jag tyckte synd om vasen, för då förstod hon att hon skulle bli av med den. Tog hem den.
Men kan NÅN hjälpa mig med att komma på vem som gjort den för vem. Den är signerad...
Under botten står det NILA, Handmade, Sweden.








Hittade även denna darling bland skräpet. Lite dålig i glaseringen men den funkar. Visst är det typ Gefle?? (tillägg) -ser nu att det står Ekeby under :) Då var det löst.


Nu till fynden!
En keramiktavla för en tia


En paradhandduk för 25 kr



Nån typ av karott för 20 kr. Mönstren på kan tydligen likna allt från kottletter med ben på tvären & Japandamer. Finns flera förslag?


Kärade ned mig i denne fantastiska katten Gamla Oscar hette den tydligen. Trasig här och där men för en tia kunde jag inte låta honom stå. Han har sådant underbart uttryck tycker jag. STOR oxå! Sen köpte jag en liten grön glaskatt oxå.. för en tia till.


En spargris... fast ett äpple. Vet ej varför jag berättar detta. Det kan ju en var idiot se...? Jaja... 10 kr fick jag ge.


En gul fin kanna i plast -nu gjorde jag det igen. VEM av er såg INTE att den är gul??
Humm. Vi har iaf två sånna kannar i förväg. en i blått och en i rött. Nu såg jag den hära gula och då är det ju NÄDVÄNDIGT att ha den gula oxå. Tror jag gav 35 kr.


Den absolut bästa saken jag hittade på Moppedagen var detta rådjur. Har en liknande i förväg. Nu har han fått en söt liten kompis. 20 kr.




OCH sist men icke minst...



En väska som vid första anblick ser liten och smidig ut. Sen pysslar man lite med knapparna och vips...


Väskan blir plötsligt en stor och rymlig shoppingsak. 5 ynka kr så jag är så nöjd så.

Så. Nu är jag klar.
Nu får ni gå å lägga er för att vila huvudet.
Då tar jag ett glas rött.
Höres
/tant trassel

5 kommentarer:

Syster Yster sa...

Ahh, kanske ett fall för Knut i Antikrundan? Vasen ser ut som 50-tal, mer kan jag inte! ;D

Men fina grejer du hittat!

Och bloggen ser oxå jättefin ut! :D
Kram påre!

Karolina sa...

Kan det vara den här:
http://hem.bredband.net/rongus123/Lankar/alingsas.htm

Många fina saker du har hittat!

MissC sa...

Vilken underbar vas!

Hello sa...

Åh jag kära ner mig fullkomligt i karotten! Så fin!

Väskan/kassen var ju inte fy skam heller...

Tant Trassel sa...

Karolina: JU den titta. Det måste det ju va. Kommer dock inte på vems signaturen kan va. Stämmer inte med nåt av dom namnen som finns på NILA tiden. Får forska vidare!

Hello: Karotten är super fin. LIITE väl senap kanske men FIN.

Karin: KRAM :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...