måndag, maj 11, 2009

Rapport

Humm... tänkte jag skulle ge en liten rapport om vad som försiggått i mitt 'liv' sen i fredags då sista inlägget vert lagd.
Meeennnn... jag kommer inte på riktigt... *tänker jätte hårt*

Ju, asså... lördag var vi barnvakt för första gången ever.
Det var prästfruns två flickor som var på besök ett par timmar. Det gick jätte bra. Den lilla sov typ under hela tiden och den stora, som är lika gammal som Hwila, var ute och lekte med Zion och Hwila och Rolle. Dom bråkade bara EN gång :)
Det var ganska roligt att ha ansvaret för nån annans barn. Nu känner jag dom hära barnen ganska väl men jag har ju lixom aldrig haft ansvar för deras blöja eller middagssömn.
Men se... allt löser sig lixom.

På kvällen sen, när ungarna hade lagt sig åkte jag hem till prästfrun där vi pysslade lite. Det blev som vanligt väldit lite gjord på väldit många timmar.
Men jag hade trevlit iaf :)

På söndagen var vi hos Hasse och Magnus en stund.
Det blåste sådär jobbigt så det var inge mysit ute.
Vi fixade lite i vardagsrummet. Vi håller på att river ut ett platsbyggd skåp som sitter där.
Jag vet att det kan kännas som ett helgerån att riva ut ett trasigt, ejkomplett ganska slätt och tråkigt jätte gammalt platsbyggd köksskåp för att ge plats nåt nåt som känns mera som vardagsrum men nu fick det blir så. Rolle drar ut delarna till sin verkstad och använder skåpet därute istället.
Men att dra ner ett platsbyggd skåp är INTE det lättaste. Inte ens om man använder tigersågen.
Nu har han iaf fått ner översta delen av skåpet.
I helgen som kommer vänter understa delen. Bilden tog jag i går kväll sent. Därav ljuset.

Väggen skall till en början döljas av tyg från golv till tak.
Jag har inköpt en typ av möbel med hyllplan och underskåp och ett litet inbyggd skrivbord i teak. Jätte fint och jag längtar efter att få sätta upp det.
MEN som sagt. Först skall skåpet ut.

Oj va jag bablar.
Nu skall nog dagen få börja.
Då får jag skriva lite sen...
Måste ju kolla runt på alla era bloggar oxå sen!
Har varit lika dålig på att kolla era som jag varit på att uppdatera min.

Kram nurå!
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

du känner mig..lite helgerån är det i mina ögon :p men ibland måste man göra sånt och ni ska ju återanvända det i verkstaden så:D

tror det blir kalasfint med tyget och den andra möbeln.

själv har jag ÄNTLIGEN fått en ny laptop...internet-abstinensen är så gott som borta:)

Anna sa...

Adressen är www.aguesthousegotland.com inte .se

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...