söndag, juni 20, 2010

Mentalt slut

Känner att gränsen är nådd nu. Orkar inte bära mera. Skuld, skam, rädsla, feghet, tårar och förtvivlan... och nu osäkerhet och oro inför framtiden även när det gäller hunden (ingen hundvakt... en sak till att ta tag i)

Imorn har jag sagt att jag ringer till familjeterapin i Hallsberg. Får se om vi får nån tid innan sommaren är slut.
Vet inte vad som skall hjälpa oss med riktigt... skall be om att få prata med nån själv först tror jag... få en objektiv åsikt om mina eventuella beslut, konsekvenserna av dom och min rädsla för uppbrott och framtid.



Men jag hoppas att 'pappa' ser mig och mina tankar och bekymmer för jag klarar inte detta själv. Inte nån del av processen. Inte om det skall vara en sund process där ingen skall bli trampat på, känna sig sviken och sårad.

Nej... vill inte ringa men jag måste.
/tt

7 kommentarer:

orcid sa...

jag hoppas att du har orken att verkligen ringa, DU behöver det verkligen, om du behöver hjälp så ring mig, jag kommer till dig om du känner att du vill prata med mig.

jag har kanske inte dom rätta bästa råden men jag kan lyssna på dig och finnas där för dig när du känenr att du behöver det.
kram

~Johanna~ sa...

Gör det. Det kommer komma en dag när du med tillförsikt och en uns stolthet blickar tillbaka på dina beslut senare. Oavsett vilka val du gör.

Du är en av de finaste människor jag känner! Och du är vacker som en sommarvind! Sjukt vacker. Innifrån och ut!

Puss!

Trebarnsmamman sa...

Skickar en kram!

Unknown sa...

Nu är det ju DU som blir trampad på sviken och sårad ju :( Ring! För allas skull. Kram

Lillskatan sa...

Instämmer. Ring. Och ha tillit... Om du vill och kan så kom gärna ner itll Bergfästet på tisdagar 19:00. Vi är ett omtänksamt och mysigt gäng som mediterar lite då. Guld värt när man inte mår hundra och dessutom är det gratis. KRAM

MissC sa...

Gumman.. Mår ni/du, så dåligt så behöver ni rota i det och se vart det leder. Det gör ont, och konstigt vore det annars. Men det onda brukar ju ha en förmåga att lägga sig.
Ni behöver det båda två <3

Allt sker av en mening..

Tant Trassel sa...

Tack alla för omtanke!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...