söndag, juni 06, 2010

Många tusin varv!

Älskar att ta i saker som har tillhört en familjemedlem som inte längre finns hos mig.
Bl.a. mormors alla saker och då särskild hennes köksredskap.
Sen att jag inte använder redskapen till samma hon hon använde den till spelar mindre roll känner jag så länge den används.
En av dessa saker är en silver matsked som mormor ALLTID gjorde sås med. Rörde, rörde, rörde och rörde sin sås gjorde hon. Varv på varv.
Efter många år ser den sned och sliten ut.

Men det är ju det som är grejen. När jag plockar upp silverskeden ur kaffebruken ser jag mormor fram för mig köra några varv i såskastrullen.

Jag ösar kaffebönor med den :)
Burken är en gammal ALI kaffeburk som Rolle tyvärr fick av min mamma i födelsedagspresent förra året. Ja jag säger tyvärr eftersom den är ljuvlig men inte MIN :)

Får väl lära mig att leva med det helt enkelt.
/tant trassel

3 kommentarer:

Hello sa...

Allt mitt är ditt? Väl?!

Fint är det både - både burken och skeden!

orcid sa...

ja det är speciellt att ha ting man vet sin far eller morföäldrar haft och som du säger behöver man inte använda dem i samma syfte men minnena är vackra :)
jag har en sked som jag tyvärr inte använder men ligger i lådan, den hade farmor ALLTID i sockerskålen och jag drack ju grädde med skvätt kaffe redan som 5åring och massa socker so m jag öste med den skeden :)

Tant Trassel sa...

Hello... ju men det gäller i så fall bara åt eeena hållet! :)

Orcid... vafför inte plocka fram den å stoppa den i nån skål dom ni använder ibland?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...