måndag, juni 07, 2010

Baka tårta på en spik

Rolle fyller år idag.
Vi är på gränsen till pengalösa denna månad så det blir ingen rolig dag om man ser till presenter, middag och bakverk.

Tårtan får ha den fyllningen som går att fixa med det vi har hemma. Får leta upp nåt gammalt paket vaniljcreme, lite sylt och kanske om jag hittar nån banan.
Tror vi har lite konserver oxå... ananas och sånt kanske.
Tårtbottnarna bakar man ju enklast själv så det...

Men trist är det.
Har knappt tid att fixa heller.
Kl 12 skall jag köra en kompis till sjukhuset i Lindesberg för operation.
Hon skall genomgå samma viktoperation som jag och jag har lovat att köra henne dit. Tar ca 3 timmar skulle jag tro. 88 km enkelt resa.

Men först... först måste jag diska.
Ha en fin dag.
/tt

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...