onsdag, juni 23, 2010

Krutgumma?

Vert tipsat av Orcids make N att söka ett jobb hos 'honom' på Bofors i Karlskoga.
Jobbet innebär bl.a. blandning, valsning och pressning av krut.
Det är ett jobb som processtekniker så det innebär väl en del processande :) Reglerteknik och styrteknik typ... jaja skit samma.
Iaf så hade ansökningstiden löpt ut och jag hade dessutom ingen lapp utan det var bara ett sms från Orcid som sa att jag skulle söka.
Men Orcid ger allt och några minuter efter hade hon skrivit av lappen och skickat i ett mail till mig.
underbara du... puss.

Men som sagt... d 18 var sista datum för ansökan. Men jag ringde på uppmuntran från Orcids man N och jag fick nog tag i 'rätt gubbe'
Jag berättade för honom att jag hade blivit tipsat av N, vikken han visste vem var, och att jag gärna ville söka jobbet. Undrade om han tyckte att jag ff skulle skicka iväg en ansökan fast att tiden var ute.
Nisse, som han presenterade sig som, sa 'Ja här finns inga stängda dörrar, så det är klart du skall söka'
Vi pratade lite till, han frågade jag svarade.
Han bad mig sen skicka ansökan på mailen direkt till avdelningen istället för genom personalchefen... får man tycke att det kändes bbrraaa? wehooo?? :)

Nu är den iväg iaf... ansökan.
jag får inte gjort mycket på dagarna med ungarna hemma men jag bad om att få ha dom två timmar mera idag och det resulterade i en ansökan.
Känns ju bra mycket bättre när man har fått iväg nåt än när man har solat halva dan och tvättat kläder andra hälften.

Men så är det... Nisse har rätt. Undrar om man ofta stänger sina egna dörrar egentligen. Jag hade kanske inte sökt jobbet om inte Orcid och N hade sagt åt mig att göra det.
Det kanske inte finns så många dörrar som man tror därute.

Skall nog leva i den tron.

Ni mä?

Kram
/TankGirl -den jag alltid velat vara!!! Min största idol.

2 kommentarer:

Hello sa...

Både andlig och profan pepp härifrån, dvs en bön och en tumhållning. Hoppas det går vägen!

orcid sa...

vi håller tummarna jättehårt bägge två för att du ska få ett jobb där!

pöss :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...