onsdag, juni 16, 2010

Betessläpp

nja... eller kattsläpp var det kanske :)
Kunde inte vänta längre.
Han var SÅÅÅÅ trött på att hänga inne. Jag mådde dåligt av att se honom så deppig stackars kisse.
I torsdags på dan släppte jag ut Caesar.
Han gick försiktigt runt tomten och nosade på allt han gick förbi. Jag gick efter för att hålla lite koll.
När han ville börja gå mot skogen tog jag med honom in i huset igen. 10 min senare släppte jag ut honom igen för han vert SÅKLART jätte lessen att jag stängde in honom igen.
Jag hängde med honom runt igen men sen skulle jag hjälpa en av ungarna med nåt å då... ja då var han borta.
Det dröjde till kvällsmaten i trädgården innan han dykte upp igen. Såg honom ca 1 minut sen var han borta igen. Sen stod han på trappan vid 22:30 där jag hade kollat med jämna mellanrum.

ush... det är inge bra för mig detta... mår inge bra när dom 'lämnar mig' dom dumma katterna.
Skulle ju oxå bara passa att han försvinner första dan och aldrig mera kommer tillbaka.
Well... han stannade inne på natten iaf och gosade med mig dom två sista timmarna innan jag skulle sova.

Nu har han vandrat runt i snart en vecka och det går jätte bra. Han fixar det dära med kattluckan och sen har han nog blivit sådär OK kompis med dom andra katterna. Han verkar inte jaga nån iaf. Lite som jag misstänkte och hoppades på eftersom han verkligen bara verkade vilja busa när han jagade dom andra inne.

Så summan av kardemumman är väl att det går skit bra. Nu är det bara pälsproblemet som återstår... när han nångång FÅR päls vill säga :)
/tant trassel

3 kommentarer:

Unknown sa...

Finaste katten!!! Du kanske vill ha en till? Jag är aptrött på Svansson som är huuuuur gosig som helst, lite för för min smak. :)

Lillskatan sa...

Men såklart han kommer tillbaka! Katter känner på sig att någon älskar dem och så är de ju så bekväma av sig! Får han maten serverad bara så! ;-) Kul att läsa om honom!

orcid sa...

kul att höra att det går bra, det ÄR läskigt när man ska släppa ut katten för första gången och man är jätteorolig, men man kan göra så att varje gång han kommer hem få han nått gott då kopplar han hem med "beröm" :)

han är jättefin trots att han är "halvnaken" :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...