tisdag, juni 01, 2010

Att bo i ett kalhygge


Nej det är inte en tanke som lockar mig direkt.
Ser att Svea Skog har placerat ut gul/röda band lite härå vart i skogen runt huset nu.
Visste väl att denna dag skulle komma då det var dax att avverka skogen intill huset men... jag är nog inte riktigt redo tror jag.

Visst att det finns för och nackdelar med detta oxå.
Det är JÄTTE mörkt inne på östsidan eftersom skogen ligger som närmast där. Morronsolen är nästa obefintlig.

Men skogen... den är så vacker. Mysig... vill jag verkligen offra den för lite ljus i huset?
Vet att det inte är jag som bestämmer det men allvarligt så känns ju ett kalhygge inte så värst upphetsande heller.

Ser ni hur nära inpå dom skall ta skogen? Precist utanför tomtgränsen.
Kommer kännas jätte konstigt att inte ha skogen att vandra i längre.

/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

oj ja avverkning händer ju, det var nån tant som kom in till blomaffären hos S och berätta hur hon älskade att åka ut till sitt torp mitt i djupa skogen som hon ahft i typ 30år för skogen var så underbar men en dag när hon kom ut var det totalt kalhygge hela vägen runt om stugan :( hon blev också jätteledsen.

Tant Trassel sa...

ush... stackas människa!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...