fredag, februari 17, 2012

Fart på

Fastän att man har kräkits två ggr på natten betyder inte det att man inte kan slava.
Hwila hjälper mig att måla golvet och nej... hon mådde faktiskt bra efter den dära natten.
Hon e så fin hon... märks att hon blir äldre. Hon kommer ned till mig på natten och berättar att hon har kräkits i sin säng.
Jag lägger henne bredvid mig och går upp på hennes rum för att plocka undan sängkläderna.
Jag kollar lite med henne hur hon mår...hon säger att hon mår sådär.
Vi lägger oss och jag håller precist på att somna när hon säger 'mamma, det är nog bäst att du hämtar hinken så jag kan kräkas i den om det kommer mera kräks... och ta med en handduk som vi kan lägga över sängen så det inte kommer kräks där'
Mamman lyder order och hon lägger sig med huvudet redo precist över sängkanten. Vi somnar. Kl 4 väcker hon mig. 'Mamma, kan du tända lampan så jag kan se, för jag skall kräkas nu'
Så sagt så gjort. Och ja. Sen kräktes hon. Jag höll hennes panna som min mamma alltid gjorde och som jag minns kändes så bra när hon gjorde.
Sen somnade vi till nästa morron.
Ler lite för mig själv när jag tänker på hennes sätt där på natten. Lugn, sansat och ordningsam när det gäller vissa saker. Mammas tjej :)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...