måndag, december 05, 2011

Andra advent

Vi tänder det andra ljuset i adventsstaken. Hemma hos mig är det 4 bruna juligt doftande blockljus från IKEA i en gammal pajform mä lite mossa runt, som får agera adventsstake.
Doften sprider sig och man vill sitta där och äta en jätte god lång frulle med den man tycker om men...
Nä... i tar på oss varma kläder, fiskespöt på nacken och tänker rädda kvällsmaten.
Efter en evighet i bil på små skitvägar där man måste köra i ettans växel är vi äntligen framme vid Simons och hans kompis M:s båt. Den ligger vid en pytte liten sjö i Tiveden som är ett stort naturskönt område i närke. Nära ligger även Tivedens Nationalpark.
Iaf. Nu hade jag tröttnat på söndagsutflykten och var redo att åka hem igen. Blåsigt och kallt varre. 
Men jag är väl inte den som är den...?
Några timmar senare hade vi myst runt ute på sjön, förlorat x antal drag som hade fastnat i saker och ting på botten och den ende 'fisken' vi hade fått på kroken var en pinne.
Då är det skönt att komma hem, in, äta!! värma sig...
Fiskarna hade nog dragit till Afrika tror jag, för det brukar tydligen va jätte gott om fisk i den sjön.
Inte varje dag man sitter på sjön med ett fiskespö i dec?
Tur att jag hade en fantastisk fin man att titta på.
/tant trassel






Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...