onsdag, maj 12, 2010

Till allas vetskap...

Vill bara reda ut en sak.
Får ju så fina kommentarer ibland.
Bl.a. har jag fått kritik för min dåliga svenska, min stavning och meningsbyggnader.

Så nu tänkte jag bara påpeka ett par saker.


1. Ja jag är kanske inte världsbäst på Svenska. Detta är DOCK inte mitt modersmål utan dom första 20 åren av mitt liv levde jag i Danmark. Så detta kan vara en bidragande orsak till att jag inte alltid får stavning, meningsbyggnader osv rätt. Går det på NÅGOT sätt att acceptera för alla??


2. Jag ANSTRÄNGER mig inte direkt för att skriva 'projektrapportsvenska' på bloggen. Det blir slarvsvenska jag ja jag vet mycket väl att det inte heter 'VÄLDIT' utan 'väldigt' med ett G.
Men det här är så jag är och så jag uttrycker mig när jag skriver avslappnat löpande text.
Hoppas det kan vara ok för alla.

Ni skulle se mina Projekrapporter ;)

Har fått MYCKET bra kritik för mitt sätt att uttrycka mig i text skall jag tillägga.


Så med det i minnet skall jag nu sätta igång och fortsätta skriva på den sista PR som skall lämnas in, innan min utbildning slutar.
Ja för tänk... jag har lyckats ta mig igenom två år av projektskrivande TROTS att jag 'suger på det svenska språket'


/tant trassel

6 kommentarer:

orcid sa...

Jag är rätt petig med rättstavning men skriver också massa fel(slarv och för lat att rätta allt;)) och jag är ju svensk :P
men du har ju annat modersmål och jag gillar sättet du skriver vare sig du vore svensk eller att du är däääääänsk, det är en del av din charm :)

pusspårej.

jag måste ringa Carina sa...

Vännen,
Lägg inte så mycket energi på de som klagar. Skit i dom och forsätt skriva och vara precis som du är.

gabbe sa...

knäppisar!!

Tant Trassel sa...

'jag måste ringa Carina' hahhaha vikket bra alias. Men ring då för 17. Sluta hota :)

Pöss på er alla.

Hello sa...

Til syvende och sisdt (blev det rätt?;) ) så är ju du du och de som klagar har ju all möjlighet i världen att bara sluta läsa din blogg. Det gör jag med bloggar jag inte gillar. Inte 17 klagar jag på dem för att de inte lyckas tillfredsställa mig - det är väl mitt probem...

Ja, ja, det finns folk till allt. Tvärr :)

Tjocka Gumman sa...

haha , är det sant att folk klagar på din svenska ?? Jag som är född i sverige undrar ibland om det är mitt modersmål , men undrar mer varför folk orkar engagera sig i sånt när det finns annat? jag menar om du skulle ha problem med hur du stavar så borde det ju vara du som lider av det... jag undrar en massa annat : hur går det pillrena ?? men du är väl försiktig med vad du stoppar i dig :-) hur gick det på läkarbesöket och hur gär man för att få en plastikop?? klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...