tisdag, maj 25, 2010

Besök på Hemliloppiset igen.

Nu har jag besökt gubben igen.
Hade lite saker jag 'behövde' ta mä hem innan jag dela med mig av detta.
Hoppas nu inte att jag rafsat åt mig alla gosaker så det blir tråkit för alla andra att gå dit :)
Men nåt fynd kan man säkert göra.

Jag tog iaf med mig hem bla detta...
Två 70-tals herr skjortar med sånna ljuvliga långa 'flippar' -vet inte va det heter på svenska. Fina mönster!




Två 'städrockar' (den gröna och den prickiga) som jag funderar på om man kan använda som sommarjackor då dom är SKIT stora. Den gröna har skärp med och den andra går ju att leta rätt på ett skärp till.
Sen en nattsärk typ i mjukt flanell.
Alla är oanvända. Prislappen satt kvar på den blåa.




Dessutom en underbart fin burk för knäcka.
Måste hitta på ett sätt att få till locket då det kärvar lite. Svårt att använda burken då om man inte riktigt får upp den :) Funderar på vax?? Va tror ni?


Har även köpt en yllefilt, en oanvänt JÄTTE herrpyjamas som jag måste sy i dragsko så jag kan ha på mig dom, ett stort örngott som jag tror passar till min jättekudde, och sen ett supergulligt underklädeskitt/nattkitt. Det hänger på vädring men jag skall fota både det och pyjamasen sen.

So Long :)
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Kragsnibbar heter det :)

Knäckebrödsburken är underbar! Hoppas du får till det med locket!

MissC sa...

AsCoola skjortor!! Men morgon/städrockarna ger mig backflash.. Ser min mormor framför mig ;)
Knäckeburken är superfin. Vax kanske funkar.. :)

Hur mycket prylar har han egentligen?? Å en massa som är ouppackat!!! Häftigt! :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...