måndag, maj 17, 2010

Moppefynd

Nej jag har inte köpit moped utan jag hittade liiiiite prylar på Moppedagen i Hasselfors i helgen.
Det var skit dåligt väder på morron så det höll väl folk därifrån tyvärr.
Men iaf så...


En lampskärm utan... skärm, som jag tänkte göra en såkallad Kejsarlampa av. Den skall alltså bli taklampa och sedan inte kläs utan spraymålas i nån färg och sen hängas i taket med en stoooor glödlampa i. Man kan även vira in trådarna i färgglatt tyg. Har sett bilder på sånt och det var skit häftit.
Hur som helst... Kommer bli jätte fint!
10kr dyrt :)
Har redan en på gång (projekt nr 4663992 i ordningen) som jag tänkte skulle hänga i ungarnas rum men jag har ingen el därinne så det känns kanske inte så lockande... än.

Well... Sen hittade jag EN uggla. Dessutom en sån som jag letat lite efter.


En sån till tandpinnar. Har ingen sån och vill inte ha nån... om inte det är en uggla.
2 kr skulle jag ge. Han fick 5kr (Ludde 5 år) bara för att han är sån söt pöjk :)
-GUD så generös jag ÄR :)


I en lite fyndlåda hittade nåt jätte fult och ja, vem gillar fula saker om inte jag så dom fick hänga på hem. 2 kr stk.2 Likadana.


Senare på dan serverade jag fikabrödet på dom när vi hade fint besök från sthlm. Dom diggade dom hahahah.

Och sist men icke minst så hittade jag 5 små ugnssäkra skålar som jag tänkte man kunde servera 5 pers nåt gott i direkt från ugnen... va tror ni?



Jaja... Vi fick som sagt besök på eftermiddagen av Anya och hennes Henrik. Anya är det närmsta en kändis jag nån sin kommer komma hahaha. Hennes papps är han dära Peter Lundblad -ta mig till havet snubben.
Men... hade inte han varit hennes farsa hade nog jag gillat henne ändå :)
Hon har en dotter som är lika gammal som Hwila och vi träffades när vi väntade flickorna.
Gillar att hon har stannat kvar i mitt liv lite grana.

Och sol fick vi. ÄNTLIGEN eller hur? :)

Kram å sånt
/Tant trassel

2 kommentarer:

Sarah sa...

De där faten är VERKLIG jättefula! ;-D

Annars är du bästaste och underbaraste vännen i världen! puss!!

Tant Trassel sa...

Pöss :(
jag är en lessen vän just nu... en riktig egovän faktiskt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...