söndag, maj 23, 2010

Den djupaste hämligheten

Nu har jag hittat en litet smultronställe mitt på en grusväg nära ingenstans.
Ett loppis där ingen varit å fyndat innan känns det som :)

Det fanns inget slut på underbarligheterna!
Jag lånade pengar av svärfar för att bara kunna köpa en liten del av allt jag ville ha där.
Billigt och precist sånt som jag vill ha.
Bara en masse sånt :)

Rolle hittade oxå en del som han skulle vilja åka tillbaka efter så det blir definitivt en resa dit igen... snart!

När jag sen har fyndat klart skall jag dela med mig av 'adressen' för det lovade jag honom. Kommer säkert inte så många kunde därute mitt i inget.

En liten bild av härligheterna jag hade råd med för nu.



Mest glad vert jag såklart över sängkläderna... och damskorna.
Rolle köpte herrskorna. Urtuffa. Den stora silverbrickan har jag letat efter JÄTTE länge. Skall använda den för att härma ett tips i Underbara Claras jultidning. Mera om detta sen.
En jätte vacker cigarrask kan man alltid använda. Ett svarvat äpple som ask. En blommig plåtbricka... tror kanske jag ska ge bort den och sen en handdukshylla.

På vägen susade vi förbi ett sopkärl och jag bara anade nåt intressant i ögonvrån och jag skrek STANNA åt Rolle...
Han backade och japp... där stod det en lite sliten och bortglömt Emmaljunga sittvagn från 70-talet. Jag frågade såklart om jag fick ta den och ja, det fick jag.



Så nu finns det ett projekt TILL att putsa på. Halleluja för Autosol :)

Så... nu måste jag grilla lax. Svärisarna kommer strax.
Tjing
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

åh när jag ser sittvagnen minns jag min egen- älskade den men den såldes när jag var runt5år...den stod på övervåningen hos farmor och jag brukade gå dit upp och sitta i den...den var 70-talsgrön :)

Hello sa...

Då får du fixa till vagnen och finansiera din nästa resa med inkomsten från vagnen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...