måndag, maj 17, 2010

Spontanitet när den r som bäst.

Sussi ringde kl 9 på torsdag morron.
Meddelar att om vi vill ha besök så lämnar dom sthlm strax.

JA!! DET VILL VI.

Sussi har aldrig varit här och hennes darling (Rolles kusin) har väl varit här en gång tror jag.

Nu skulle det tydligen vara :)

Några timmar senare rullar 'släkten' in på gårn.
Vi hade en jätte mysig dag och jag var sååå gla att se dom igen.
Jag fick ju dessutom städat... så lämpligt hahaha.

Vi hängde en bra stund i trädgården och fotade och busade.



William (deras son) snart 6 år hade med sin cykel.

Detta verkade va en sporre för mina två kids för sen den dagen har dom cyklat på sina små cyklar... utan stödisar.
Dom har haft springcyklar i ett par år och nu i sommar plockade vi fram deras riktiga cyklar.
Eftersom dom lär sig balans med springcyklarna får man inte ha stödisar på den riktiga cykeln sen för då förstör man det som lärt sig när dom använt springisarna.

Och ja... visst funkade det!




Det funkar så pass att dom cyklar dagarna i ende och idag cyklade dom till dagis med Rolle.
Det är en resa på iaf 3 km på grusvägen.

Djupt impat och jag har nu börjat kolla efter 16 tums cyklar till dom för 12 tum är på tok för litet för dom.


Och vips var ungarna JÄTTE stora.

Blir helt gråtig och stolt när dom tar sånna jätte kliv i utvecklingen... som när dom gick första gången. Löjligt va? :)

/Stolt Tant

JUST DET... Jag fick prova ett par av Sussis byxor som hon tycker hade blivit för stora till henne... och JAG KOM I DOM... dadadadada... jag kommer i SUSSIS byxor hahaha *skit nöjd*
Och du Sussi... slit inte mera på dom nu!! Lägg dom i skåpet :)
Pöss

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att dom är talspråk och inte skriftspråk ? Hur är det med kunskaperna ??

MissC sa...

Hahaha... Ja hittar jag min storlek så ;) (de är nytvättade nu) Håll tummarna.

Kul att det lossnade med cyklandet!! Å det med en ordentlig fart. Mmm.. Alla framsteg lär väl göra en tårögd ;)

Å det var suuuuuper mysigt å träffas igen!! Tiden går alldeles för fort bara.. :(

Hoppas det inte dröjer så till nästa ggn.

Pöss på dig!

orcid sa...

Kul att Sussi med familj kom på visit:) och att barnen blev så eld och lågor med att cykla.

du ang byxor, fick på mig manchesterrbyxorna, de svarta, stretch jag fick av dig och dom är gudomliga och jag känner mig smal och snygg i dem :D TACK!

Lurpan sa...

Fan va nice med byxorna!!

Du, jag har förresten en grej till dig här hemma. Snart två grejer, ska bara fixa en grej först. Det är inte ett par byxor, men nåt annat "tygigt" som du kanske kan göra nåt med. :)
Kan inte lova när de kommer, men jag lovar - det kommer.

Hello sa...

Stödisar är ett otyg! Bra att ni kör utan. Loppan har bestämt att när det är sommar (=nu) kan hon cykla... Nu visade det sig inte vara fullt så enkelt, men igår var vi ute en lång stund och sprang - aj min rygg. Som tur var så blev hon faktiskt inte alls så frustrerad över att inte kunna som jag hade befarat! Men jag hoppas hon lär sig snart, för min rygg gör ont annars :)

Tant Trassel sa...

Sussi: nej inte så lång tid mellan. Snart är det sep och du fyller fint. Då kommer vi. Säg va du önskar dig så man kan hinna kolla runt lite!!

Orcid: Gla att du känner dig fin... för du e ju det :)

Lurpan: oooo... spännande :)

Hello: ju jag är glad att vi slapp krökta alldeles för länge :) Hoppas det släpper för loppan!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...