torsdag, maj 20, 2010

Det som kunde va så bra...

slutade med suck å stön... såklart.
Jag känner mig lite labil i dessa dagar då jag knappt har varit hemma nån dag denna vecka.
Är en som som gillar hemma men denna vecka har jag och barnen varit på all världens aktiviteter på eftermiddagarna till sent på kvällen.
Idag är det fotbollsträning och jag bara ORKAR inte. Mitt psyke pallar inte med en dag till borta från soffan och helt vanlig kvällsmat.

Sen den dan som skulle bli så bra visar bli ... kanske mycket pga min labilitet, en skit dag.
Fröken sa till mig i början av veckan... d 27... nära torsdag är det förskolans dag. Då får ni komma hit med barnen på morron och hänga med oss under några timmar. Det skall bli hattparad men fina hattar ungarna själva gjorda och korv m bröd typ...
Noterar mig att nästa torsdag ska vi dit.
Mmmm... idag vert d förskolans dag får jag veta när jag hämtar dom. (Rolle lämnade dom vid lunch)
Öh va?
'Ja jag kan inte ta ansvar för vad en annan fröken sagt'
Nej det kanske du inte kan men typ ett...' jag är lessen och vi kanske borde ha ringt och kollat varför inte barnen var där' kanske hade passat sig?
Blir så TRÖTT...
och lessen... för barnens skull. Känner mig så dum. Vi är inte så jätte bra på att komma ihåg säker i våran familj nämligen. Och nu ännu en sak.

jaja... hem till kvällsmaten.
Har inte öppnat kylen sen måndagen.
Köttfärsen!! 5 kilo vakuumförpackat köttfärs ligger längst ned i kylen. Och jag har GLÖMT att frysa in det!
Bara att koka upp till hunden.
Sorg igen. Har lixom inte JÄTTE bra med pengar å sen sumpar jag 5 kilo kött.
Men... har inte nån ANNAN öppnat kylen x antal ggr under veckan??
-ja man undrar ju.

Jag är så TRÖTT... så sliten i mitt huvud.
Orkar inte bry mig... orkar inte INTE bry mig.
Orkar inte ta tag i livet... i sanningen.
Orkar inte med att kanske släppa iväg min bästa vän till en annan stad. Inte igen.
Först Mia när hon flyttade till JKB för länge sen, sen Petra som flyttade till Umeå, sen Sofie som jag lämnade kvar i sthlm och nu... kanske Sarah...
Orkar inte börja om...

Blä dag.
/tant sur

1 kommentar:

orcid sa...

allt får inte hänga på dig hjärtat, ni är två och den där förskoläraren- jag blir så arg >:( det är INTE ditt fel.
Men du måste ta hand om dig själv innan du går sönder för när du är sönder då blir det även jobbigt för dina barn. Du måste åtminstone låta en vardagseftermiddag vara HELIG och bara vara hemma.

KRAM och kan jag göra nått för dig så säg bara till!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...