söndag, maj 09, 2010

Festa för Livet

Igår var jag på en fäst på lokala Wärdshuset.
Det var en privat tillställning där dom som bjöd in hade anordnat festen eftersom han hade varit njursjuk och nära döden men blivit frisk efter en lång kamp.

Passsade på att fira livet och tänka en sväng på mamma som dessutom väntar svar på nya prover hon tog för 10 dagar sen. Hon får svaret imorn måndag och vi hoppas så att dom inte hittar några tecken på att sjukdomen har återvänt.
Dock var förra blodproverna avvikande vilket ledde till benmärgsproverna hon nu väntar svar på.

Var en... bra, tråkig, bra, sen kväll. Hade på mig den fina klänningen jag köpte för att tag sen och när väl känslan av att vara naken utan mina jeans och tennisskor hade lagt sig, ja då kände jag mig riktigt fin faktiskt.
La huvudet på prästfruns kudde kl 4:30 och drog mig själv ur fjädrarna kl 8:00 för att åka hem och byta av Rolle som skulle på brandövning nu på morron.
Nu skall jag försöka få i mig lite frukost vikket inte är det lättaste när man under många timmar endast har druckit alkohol och dessutom knappt sovit. -vaknade skit många gånger under dom få timmarna jag låg i sängen... frös nog.

Well... nu vet jag inte va som ska hända. Känner inte för nåt alls faktiskt.
Lite blodkorv till ungarnas lunch och sen får det va nog ansträngning för idag. Inte är det bra väder heller lixom.

Pössi
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...