måndag, maj 10, 2010

Mixed feelings

Vet inte varför jag skriver en rubrik på engelska då jag suger på det språket. Now well... (igen igen)
Det har varit en konstig dag med blandade känslor.

Mitt på dan hittade jag en annons på lokala Ica affärn om en hårig katt som inte hade nåt hem. Den har fruktansvärd illa däran och behövde verkligen... flytta hem till mig.
Kontaktade dom som hade hittat honom men dom hade i fredags skickat honom till Kattakuten i Skyllberg.
Jag hörde av mig till dom och sa att jag var intresserad av katten och ville veta lite mera.
Han är Troligtvis född -09. Var otroligt mager (3 kg.), tovig och med ca. 30 fästingar på sin lilla kropp. Hittad i Svartå där han hade strosat runt ganska länge.
Väldigt lugn snäll och kelig.
Dessutom har dom antagligen kommit på att han antagligen inte har inslag av Norsk Skogskatt som dom trodde till en början utan typ allt stämmer in på beskrivningen av kattrasen Maine Coone.
Dom är grymt coola så jag hoppas väl lite i mitt stilla att hon kan ha rätt.
Iaf så har jag tingat honom... utan Rolles vetskap.
Grålle kallas katten... att det sen rimmar på Rolle går ju fett bort så jag får komma på nåt annat :)
Tror jag skall dra och hälsa på honom i veckan. Han mår lite bättre nu men är säkert inget vackert syn eftersom han är rakat och mager.
Men jag är lycklig pga detta.

Sen några timmar efter att jag har tingat honom hör mamma av sig. Hon har väntat på svar på några prover hon tog för 14 dagar sen.
Det visar sig att nåt inte är som det skall och hon måste börja ta sin cancer medicin igen efter ett uppehåll på knappt ett år.
9 månader skall hon ta den skiten igen. Läkaren säger att det är för att göra resultatet mera hållbart.
Mamma säger 'var inte lessen Karina för det är inte jag'

Nej mamma... jag skall försöka.
blä

/tant trassel

4 kommentarer:

Lillskatan sa...

Åh... skickar en stor kram till dig och din mamma och hoppas på det bästa!

Maine coon är en underbar kattras och hade inte Alex varit allergisk så hade jag skaffat mig en!

Anonym sa...

Du suger på det svenska språket med . Dvs stavning och meningsbyggnad .

// Anna

Tant Trassel sa...

Tack Anna...
va fint sagt.
Ju jag är ju inte svensk så det kan ju bero på det. Har du nåt du vill rätta till så kan du väl säga det. jag kan ju evt lära mig nåt.

Tant Trassel sa...

Lillskatan... Kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...