måndag, maj 03, 2010

Dåså...

Då hade jag bakat klart... här om dan asså.
Rågbrödet vert jag väl sådärrr nöjd med. Ska nog ha mera salt i nästa gång och sen skall jag använda dinkel som det står i receptet så det får lite mera smak.
Just nu smakar det typ inget.
Men vackert är det :)



Dessutom bakade jag baguetter och ett måltidsbröd.
Allt är ju såklart godast samma dag så några dagar efter är det ju rågbrödet som ff är saftigt.
Det kan hålla sig upp till två veckor inlindat i en handduk.
Ska kasta det den ena i frysen idag.

Nästa gång ska jag testa att baka med Emmer.
Ett jätte enkelt bröd dessutom.
Det är ett bröd jag såg Camilla Plum göra... hon danska kvinnan som har programmet 'Boller Af Stål'. Heter typ 'Bullar av stål' på SVT.
Hon är en underbar förebild när det gäller bakning och matlagning. Programmet är tyvärr slut men jag hoppas såklart på att SVT skall köpa in det igen.



Tjingeling
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

åh så gott allt ser ut, sista bilden är ju som från ett bageri :)

brödet vi fick är slut nu :( men burken står i kylen :)
måste fixa en större bunka, min TPbunke tar bara typ 2liter (bakat bröd i den några gånger och det är så jäkla trångt)och det är den enda större bunke jag har :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...