söndag, maj 23, 2010

Lördagens bravader

Igår lördag var loppisdagen som vanligt.
Vi började i granngården där en utflyttande familj loppade ut sina prylar.
Vi var där en timme tidit så vi tog och bjöd in oss själva på kaffe hos Amandas pappa Raoul.
Solen bakade och jag njöt av att få svettas för en gång skull under detta år.

Väl på plats hos Neumanns hittade jag lite smått å gott.
Bla en vacker skål i lagom mellan strl för att ha en väl utvald blomma -var min tanke



Sen stod dom där... dom finaste små träskorna man kan tänka sig. Ärtgröna och precist Zions strl.
Sen att han inte kan gå i dom spelar väl mindre roll... Eller?? :)



Utöver det åkte det med ett par sandaler till Zion, ett par shorts, en mussepiggtröja och en prinsessklänning till Hwila.
Hittade även en LÅNG kjol i oblekt bomull med en liten spets på och foder. Den är tydligen från början av 80-talet och är i strl 38... DEN tidens 38, så man kan ju glömma att man nånsin ska lyckas komma i den. Men jag tänkte sy om den. Den är ändå för lång till mig. Passar bra att helt enkelt flytta ned midjan... HELLO... :) Det kommer nog bli ditt uppdrag så småning om... efter plastiken.

Rolle köpte en fotogenlampa och gjorde sen en liten spontaninvestering i form av en åkgräsklippare. Behövdes faktiskt... juuu... faktiskt.

Väl klara hos grannen åkte vi mot Askersund och Kattakuten i Skyllberg
Vi skulle hälsa på kattkillen Caesar som skall flytta hem till oss om några veckor.
Passade därefter på att besöka deras loppis och det måste jag säga var ett BRA loppis. Allt kostade nästan gratis och man kände att man fyndade mera än en gång.

Detta blev skörden därifrån.
Ett par fotbollsskor från 70-talet gissar jag. Tyvärr i strl 38 men snygga var dom.






Ett par ljusstakar som jag skall ge bort till en fin vän



Sånna söta peanuts pippisar som man får goa 80-tals vibbar av när man ser. Kolla öronmuffarna hahah.




4 stk fina små vattenglas att ställa på bordet när det är 'fin' middag. Ska leta upp några flera så man kan bjuda mera än två pers :)




Ett UNDERBART förkläde i lappteknik tjosan. Inte från igår dessutom. Blev så lycklig :)



Dessutom en liten plånbok, en toppen bakform och en turkos plastkanna från Gustavsberg som jag INTE vet var tog vägen. Får nog höra av mig till dom och fråga. Tanken var att den skulle ha hängt med hem.
OCH sen tingade jag en ljuvlig duk dom hade på sitt fikabord. Den skulle dom ha under sommaren men sen skulle jag få köpa den :)

Ja... så mycket saker man hittar.
Nöjd å fattig.
/tant trassel

1 kommentar:

Hello sa...

Klippa av och sy på en ny midja klarar du själv :) Annars hjälps vi åt!

Träskorna är verkligen jättefina! Vilket påminner mig om att vi har haft ett par pippi-träskor som borde passa Loppan nu - var är de???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...