onsdag, maj 19, 2010

Snurrsurr

Eftersom jag börjar känna av domningar i mitt knä, att jag är förvirrad och har sämmre syn har jag nu tagit ut mina B-vitaminer på Apoteket.
Verkligen på tiden.
MÅSTE ta hand om mig.


Behepan (b-vitamin tabl -se den fina kemiska bilden härintill) måste jag ta resten av livet pga magsäcksoperationen.

Jag måste väl även ta mina vitaminer men dom har jag varit lika dålig på att ta.
Men nu ska det bli förändring.

Hittade en jätte bra sida som handlar just om B-vitaminbrist
Läskigt med B-vitaminbrist är att man inte kan göra nåt åt det om det har gått för långt.
Man laddar alltså inför alla symptom genom att neka kroppen b-vitamin under en längre tid.
När väl symptomen ploppar upp på riktigt är det för sent.

Blä...

Alla ni som är opade... TA ERA B-VITAMINER.


Pöss för nu

/tt

3 kommentarer:

~Johanna~ sa...

B12 hjärtat. Dom är viktigast!

Mallan sa...

Ojdå kan det bli så illa. Vi som är opade på SÖS tar bara multivitaminer, en mitt val kvinna om dagen. Konstigt att det är så olika från sjukhus till sjukhus.
Mallan

Tant Trassel sa...

Johanna: ja det var dom jag mena :) Kanske var lite otydlig där. Puss

Mallan: Oj va?? är det sant? Inga b12 spruta heller??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...