onsdag, november 04, 2009

Vikket lugn!


Vikket lugn beskedet från plastikkirurgen här om dan har gett mig.
Känner mig gladare över min viktnedgång eftersom jag nu VET att jag faktiskt kommer få en ganska platt mage!

Kollade på tv igår om plastkirurgiska ingrepp i Beverly Hills -ja vi har skaffat parabol, men det är en annan story, och såg en kvinna på 60 som ville ha bort sin mage.
Hon fick en exakt likadan bukoperation som jag skall få, en såkallad Full Bukplastik.

Man skär ut naveln, lägger ett snitt från ena höften där vecket börjar, längs blygdbenet till andra höften och sen tar man bort allt fett/hud från naveln och ned till blygdbenet. Efter det kan man fettsuga lite lite på höfterna tex för att få ett jämnare resultat och sen gör man ett nytt hål för naveln, syr fast naveln och till slut drar man ned skinnet från över naveln och ner till snittet vid blygdbenet och syr ihop.

Den tanten vägde ca 90 kilo och var altså ganska överviktig. Ändå vert den ganska simpla operationen nog för att ge henne en fin platt mage.
Jätte fin liten navel och allt...

Detta var dock en riktig plastkirurg, men jag har ganska goda förhoppningar till att min kirurg Jesper kommer tänka på det kosmetiska även fast landstinget inte sysslar med att snygga till nån lixom.
Dessutom sa han att ligger fettet lätt åtkomligt kanske man passar på att fettsuga lite :) Alltså så tycker jag han har rätt tänk för att det skall bli ett fint resultat.

Ju så lugnet har infunnit sig. Min första bantardag var igår. Det gick bra det mesta av dan, men hemma åt jag en bullbit och tänkte att det är väl bäst att jag tar slut på gosakerna så jag inte behöver frestas... typiskt tjockistänk... fast att kroppen har blivit mindre betyder inte det att man är frisk i skallen :(

Men idag är en ny dag. Skall handla lite neutrala nötter till bilen idag. Det brukar va en hit när man är på hemfärd från skolan.
Var på gymmet igår oxå för första gången på evigheter. Var skit jobbigt och jag mådde illa och hade ont. Skall försöka ta mig dit idag igen.
Well... skoldax.
Pössar
/tant trassel

1 kommentar:

Hello sa...

Åh, så skönt att höra!

Och självklart gör de snygga saker inom svensk kirurgi också. Tänk bara på alla planerade kejsarsnitt, som inte syns alls efter några år. Även om det är ett längre snitt för dig, så är det ju ändå jämförbart.

Lycka till med bantningen och träningen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...