måndag, november 09, 2009

men... då kan jag ju alldrig mera....

Sånna tankar kommer upp dessa dagar...
allt det jag INTE kan göra när jag har köpstopp. Hoppades lite på att det skulle vara positiva känslor och ideer inför söndan men istället hittar jag en massa stora berg på min väg.
Kan jag aldrig gå ut å äta om jag har en heldag ute med jobbet eller om jag är på fest osv?
Jag kan väl inte ta mä mig matlåda ut på en restaurang när vi tex åker iväg med jobbet en helg och vi skall äta lunch ute?
Hur gör man då?
Jag kan ju inte STRUNTA i å äta? Måste jag dricka typ modifast eller äta en gammal smörgås jag har i väskan när vi har lämnat restaurangen?
Känns ju fruktansvärd avtändande och krångligt och ohälsosamt till viss del.
Eller om jag har varit på knyta-an-aktivitet med fotbollstjejerna, och skall avsluta aktiviteten med att äta ute... typ pizza... nej men då måste jag gå HEM för att jag inte får äta ute?

-och just det... själva aktiviteten... får inte jag gå på den om den kostar pengar?
Skall jag sluta vara social?

Hur löser man sånna frågor? Var skall gränsen gå?
MÅSTE jag sälja saker för att få ihop till en pizza ute med festgänget?
Eller kan man ha en regel till?

Är bjuden på en ny fotbollsfest d 21 nov där både killaget och tjejlaget skall ha fest tillsammans. Detta skall vara på Wärdshuset i Hasselfors och kommer kosta 100 kr. Hur gör jag där?
Måste jag skita i att gå?

Kan inte ni hjälpa mig med förslag på lösningar?
Ser NI dalar där jag ser berg?

Kram
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

skulle det vara svårt för dig att sälja saker och lägga undan en summa för just ute-ätande? kanske du när du ska äta tänker miljövänligt och kroppsvänligt.
jag förstår att det blir stora berg i vägen, skulle jag också känna.

som du säger måste man dra en gräns men den kan nog inte vara helt rak och övertydlig, du måste kunna rucka lite på den.
så antingen säljer du nått och sparar en äta ute slant och så får du kanske välja att inte äta ute ALLA de gånger det ska ske utan kanske möta upp dem på restaurangen en bit in i ätandet...och andra gånger är du med från början...det kanske vore en idé.

MissC sa...

Du måste ju leva å JA få vara social!!!

Ett köpstopp är väl mer att inte köpa på sig sådant man faktiskt egentligen inte behöver. Att äta måste du ju oavsett å är det på restaurang vid tillfällen så är väl inte det fel. Och gå på sociala tillställningar någon ggn måste ju vara okej *tycker*
Du springer ju inte ute varje kväll/helg..

Nä lev å njut! Men undvik onödiga inköp du kan leva utan. Om du nu ska ha köpstopp.

Kram

Tant Trassel sa...

jag jobbar hela tiden på var mina gränser skall gå.
Det är väl som Miss C säger att jag ju inte springer på restaurangbesök varje dag, så om jag iaf slutar men lunch ute så borde det ju göra en stooor skillnad.
Detta med att undvika onödiga inköp funkar nog inte för mig tror jag. Det skall lixom va antingen eller.
Men nu ser vi... en dag åt gången.
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...