torsdag, november 26, 2009

Dagsstatus

Första dygnet gick smidigt. Var faktiskt inte särskild hungrig nångång under dan.
Uppdelningen av påsarna tror jag gör susen.
Försöker komma ihåg att borsta tänder en extra gång under dan eftersom jag typ har modifast i käften hela tiden :)

Tog en påse sparissoppa, min sista för dagen kl 20:30 i går kväll. Orkade äta upp hälften så Rolle fick resten :)
Nästa gång får jag nog dela upp den påsen oxå... då har man lite att äta till kl 22 :)

Mmm.... fast idag, nu efter frukost, fick jag nog en sån dära mjölkmage attack. Kom under flera omgångar och magen krampade sig riktigt mysit och jag svättades som en liten hund. Känner fortfarande hur d kommer små spänningar i magen :(
Kanske måste dricka mera vatten till. Hade det inte såhär igår.

Vägde mig förresten igår kväll bara för att veta exakt hur mycket jag går ner... ja jag hoppas ju att det blir resultatet av detta lidnade :)
75 kg stod vågen på. Jag vill ner till 67 kg. Då har jag nämligen ett BMI på strax under 25 och det är altså 8 kilo bort.
Borde inte va en omöjlighet.
Dock vet jag inte hur kroppen reagerar på en sådan diet nu efter en magsäcksoperation.
Hoppas det ger NÅT iaf :)
Om inte annat då kanske d kan hjälpa till att bryta vissa dumma mönster.

Nu är det iaf

20 dagar kvar



2 kommentarer:

gabbe sa...

jobbigt att du får ont imagen, men det här med att bryta vanor är bra. tror att mycket hänger på det. själv har just gått med i viktklubb på aftonbladet, inte just för att gå ner i vikt utan för att få bort mina hetsätnings perioder. få se hur det går.!!
hejar på dig

orcid sa...

inte kul med "mjölkmage2 vet hur det är:(

ska bli intressant och se hur det går med modifastdiet för dig som du säger efter op för kanske jag också måste ta det till hjälp på slutet...tror det....


kramisss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...