måndag, november 16, 2009

Plugg på kondiset... igenigenigen :)

Sitter på Promenadens Kondis i Laxå... just i tänkande stund på deras toa.
Rolle jobbar kvällen och Hwila är sjuk, så då är alla hemma och skall jag plugga NÅT då måste jag ju sitta här... inte på toa förståss utan vid ett av kondisborden.

Idag är ju min första riktiga dag med köpstopp.
Har redan fått bestämma mig för att jag fick köpa en kopp kaffe här på kondiset och sen ger jag mig på gratiskakorna. Jag köpte frukt på affärn och en Naturdiet Tetra till lunch, så nu borde det inte finnas nån orsak att synda redan på första dan.
Men det kommer nog hända några gånger till en början, att jag råkar köpa nåt fast jag inte får. Inte lätt att anta nya vanor.
Gör så gott jag kan.

Tänkte även bokföra mina inköp när det gäller loppisinköp, bara för att kolla HUR mycket pengar som eg går till just loppis. Loppisinköp som ju var det enda jag tillät mig själv att använda pengar på.
Kanske även skall bokföra inköp på renoveringsprylar... har ju lixom kommit in i registreringssvängen i å mä kvittoinsamlingen.
Får se hur jag gör sen.

Kram för nu
/tt

2 kommentarer:

orcid sa...

hehehe snygg bild:D

när vi köpte vårt hus så köpte jag en liten skrivbok i den skriver jag upp konsumtionen av vatten och värme i början för att se hur stor åtgång det var inom första året, alla reparationer har jag skrivit upp då kan jag se tex vad hette färgen/tapeten (om jag skulle behöva ha mer elelr bara vill veta)n kostnaden och givetvis datumet NÄR renoveringen gjordet.
även om jag köpt nått frukträd har jag skrivit upp när det köpt och vad det heter, brukar minnas vart jag satt det;)

I boken finns faktiskt en bit av tapeten från vårt sovrum och badrummets retrofula tapet:D kul så här att se vad som hängde på väggarna när vi flyttade in, givetvis har jag massa före foton också men det är bara för jag tycker det är kul med dokumentation.

riktigt kul med husboken, roligt att läsa, emellan raderna har jag ibland skrivit tex en kort rad :
20041117 första snön för i år har kommit.

jag ahr ibland även skrivit kort datum när bilen servats elelr när Tussen avlivades..tråkigt men jag vill inte glömma...

~Johanna~ sa...

♥ haha underbara trosor! Du e för söt!, klart man måste ha kaffe iaf!,de borde inte få räknas in! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...