fredag, november 20, 2009

Konstaterar som TYP alla andra...

att nu är det fredag... äntligen...
Frågade Hwila i morse om hon ville gå till dagis en stund idag, och ja, det ville hon. Sken upp som en liten sol gjorde hon.
Zion har nog ff feber, är fruuuktansvärd förkyld och hostig.
Men han å jag skall ta en lång promenad i den friska höstluften när Hwila har åkt till dagis.

Sen blir d fredagsmys med barnen och ett glas rött till mamman.
Tror min dag ser ut som många andras...
fredagsmys bör bli ett av år 2009 nya ord i Svenska Akademins ordlista.
Känns som det är allmänt vidtagit som ord eller begrepp lixom :)





Mamma ringde igår från ALDI... ALDI är typ som Lidl och finns väl inte i Sverige... eller?? Tyskt företag iaf.
Hon hade hittat billigt garn och undrade nu om hon skulle sticka en uggletröja till mig igen. Den är tydligen relativ enkel att sticka och jag som ÄLSKAR min uggletröja redan skulle ju
försöka välja färg. Det slutade med att mamma tog ett paket mörktbrunt och ett paket grått... kunde inte välja.
Så nu skall jag få två nya uggletröjor.

Kan man va lyckligare :)

Plugga nu.
Kram
/tant trassel

4 kommentarer:

orcid sa...

åh avis jag blir min mamma har inte börjat än:( den är ju så fin!

ja fredagsmys dyker nog upp i svenska akademins ordlista:D

gabbe sa...

he vad kul!!!

Hello sa...

Men fredagsmys är ju ett supergammalt ord! Det har vi använt i närmare 20 år i alla fall...

Härligt med ugglor!

Tant Trassel sa...

Hello: värst va ni var före eran tid ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...