måndag, november 02, 2009

Plastikkirurgen idag

Hittade söndag kväll en kallelse till plastkirurgen i hyllan hemma som jag inte hade sett att jag fått.
Tur som var för det stod att jag skulle ställa idag måndag kl 9:15 för en bedömning.
Livrädd och jätte besvärad av att jämnt skulle behöva 'tigga' om att få saker.
Förra gången var det ju för att få en remiss för min viktminskningsoperation, sen var det själva bedömningen inför operationen och nu är det först ett läkarbesök där jag skall få remissen till kirurgen och idag själva bedömningen inför plastiken.
Alltså många vändor med många människor som skall övertygas.
Dessutom är läkare och kirurger ofta lite halvbittra tråkiga gubbar som bara låter lite halvt tjuriga när man vill 'ha' nåt.
Men denne gång fick jag en underbart snäll kirurg i min egen ålder gissar jag. Han var väldit försiktig och lyssnade intresserad på mig och sa sen att jag inte helt uppfyllde kraven som var satt på hur mycket häng man skall ha för att få open, (7 cm mot mina 5,5 cm) men att jag verkade ha så pass mycket besvär av mitt häng så han ville opa mig.
Hade innan berättat för honom att jag önskade att gå ner till normalt BMI vilket är ca 7 kilo borta. Han frågade mig då om jag inte tyckte att jag ville försöka gå ner dom 7 kilorna och sedan återkomma eftersom resultatet av open skulel bli så mycket finare om jag fick bort lite till fett.
Och visst är det ju så... man skall ju ha detta resten av livet så visst skall jag försöka.
Så från imorn tänker jag faktiskt BANTA.
Japp.
Nu skall det bort. Har stått still alldeles för länge nu. Vet ju nog varför oxå.
Men här finns en JÄTTE fet morot som hänger fram för mig och dinglar :)

Tror jag skall ÄN en gång koppla ihop detta med Köpstoppet.
Kan jag inte köpa gosaker och bullar när jag är i skolan, då kanske det skulle hjälpa mig att låta bli allt sånt.
Har kommit in i en ond cirkel som jag inte har kunnat ta mig ur.
Hjälp till självhjälp kallas det väl va? :)

Härmed bestämmer jag idag att jag från d 15 november har köpstopp i ett år.
Nu är det sagt. Nu måste det bli verklighet.
Reglerna får jag ta ikväll. Nu skall jag hem till familjen. Det är barngympa ikväll och det tycker alla är mysit :)

Puss o hej för nu
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Lycka till vännen! Härligt att ha ett sånt mål som morot!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...