lördag, november 14, 2009

Grisen har knackat på nu...

-tror iaf att det skulle kunne va svinisen som kommit innan för våra dörrar. Hämtade Hwila från dagis igår fredag med 38,5 i feber. Väl hemma hade hon 39,7. Hon hostar sådär slämmigt men är i övrigt inte förkyld.
Hon har ont i magen så vi får väl se vad detta blir till.
Nu idag hade hon 39,9 så jag gav henne febernedsättande. Brukar försöka vara restriktiv även med detta då jag anser att kroppen bör jobba bort febern själv, men självklart vill jag inte att hon skall för hög feber, så nu kände jag att det var dax.

Stackas liten :(
Vi han inte vaccinera oss. Fick en kallelse till BVC igår, tills på tisdag. Får se om hon har feber då.
Måtte detta elände med okända sjukdomar få ett slut :(
Ush å blä
/tt

3 kommentarer:

orcid sa...

åh hoppas hon blir bra snart. själv är jag osäker på om jag ska vaccinera mig, så rädd. N tycker jag ska göra det men han vill inte själv.. :( jag säger ska jag så ska han- basta. får se hur det blir.

Lillskatan sa...

Åh... hoppas hon kryar sig snabbt och att det är en "vanlig" influensa... Tyvärr lär det väl komma fler och fler nya flunsor och okända sjukdomar...
Kram

Tant Trassel sa...

Tack för omtanke!

Orcid... om inte det var för att vi har så många nyfödda bäbisar i våran omgivning och dessutom en jobbarkompis till rolle som är i riskgruppen men INTE kan vaccinera sig eftersom han inte tål ägg... och altså är beroende av att INTE andra smittar honom, hade vi inte tagit sprutan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...