måndag, oktober 01, 2012

Att klä en gran

Min lilla gästtoa är omöjlig att få ren. Många år med snekissande gamlingar o lukten sitter där. I väggar o golv.
Det behöver målas o bytas toastol misstänker jag. Synd för den toastolen är en sån grym gammal sak frå IDO m bakelit lite här o där.
Nåväl. För att råda bot på lukten iaf åkte jag å köpte en doftgran. Slog till på syréndoften.
Men ni vet säkert att när man klär av granen då är det som att få en odörisk käftsmäll. Och man vill ju inte ha en ful gran m plast på hängandes på toa. Så jag tänkte till. Jo det går ibland faktiskt.
Tog ett stycke silkespapper från Lagerhaus och slog in granen ordentligt så det vert ett ganska tjockt lager runt o sen hängde jag upp den på toan.
Nu släpper den ifrån sig lagom mycket doft o ser dessutom ganska trevlig ut.

 /tant trassel

4 kommentarer:

Helena m Adde Moa Ebba sa...

Kan du inte testa att köpa sån spray som man sprayar på katt och hundkiss för att få bort dofter? Spraya hela golvet och runt toastolen?? Eller vad är det andra Gamla husmorstipset.. Ättika va? Ut med ättika och vatten på golvet och skura av och sen vädra och efterforska med lite gott doftande medel eller såpa...

Trebarnsmamman sa...

Bra idé!
Har du testat att skura med klorin eller ättika?

sessy sa...

smart!! =)

Tant Trassel sa...

Tack för tips!!
puss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...