torsdag, oktober 18, 2012

Bospån

Sitter o spånar lite på hur jag kan komma till Örebro så snabbt som möjligt. En möjlighet är att försöka hyra ut huset tills det säljs. Ett annat sätt är att ha två boenden. Lånen på huset är så pass billiga att det nog skulle gå jämnt upp med det jag sparar genom att slippa pendla.
Men nog om det just nu.
När jag tog emot ungarna ute på gatan när dom gick hem från skolan, stod fingrannarna som jag tjatar om vid deras bil. Zion gick rakt fram till Conny och gav honom en kram och en stor puss :)
Dom skulle åka å handla. Jag skulle det mä. En stor mjölk att göra pannkaka i ugn på. Dom erbjöd sig att handla med mjölken.
När Conny plingade på dörren o jag öppnade en en tjuga redo langade han över en mjölk och ett paket frysta bär. "Det här är till pannkakan om ni gillar det. Det bjuder vi på"

Visst är dom fina?


/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

härliga grannar. bara så härliga <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...