lördag, oktober 13, 2012

Eld i baken

Hwila har eld i baken. Jag har funderat på om hon har damp men skolan & fritids avvisar misstankarna tvärt och säger att hon är en glad och mycket levande unge.
Och det är ju skönt.
Men hon behöver nog bränna lite energi.
Funderar på vad.
Mest kör hon fri dans här hemma. Upp-tempo fri dans :)

Hon vill inte spela fotboll vikket jag inte heller tror passar hennes lynne. Det måste vara en positiv sport.
Skall åka till ett aktivitetshus i Kumla där det finns klätterväggar å se om hon skulle gilla det.
Men i övrigt är jag helt blank. Hon behöver få rasa av sig mera än bara en ggr i veckan.
Att leka med PetShops släcker ingen eld.
Annars får man hjälpa henne att välja kompisar till henne efter tempo :)

Hon har hittat en annan tjej med eld i baken men hon bor i Örebro :(
Måste verkligen flytta här ifrån.

/tant trassel

3 kommentarer:

gabbe sa...

rebeka är också speedad. de kanske skulle leka bra ihopp.
leker aldrig med leksaker utan stoj och stim hela dagarna utan när hon pysslar.

Anonym sa...

Damp? Nehedu! En glad tösa som springer hoppar dansar! En alldeles alldeles alldeles fin och underbar tösa :) kram Saidy

Tant Trassel sa...

Ella: Hwila o Rebeka har ju lekt bra innan. Vi tar upp det igen tycker jag :)

Saidy: nej jag vet ju egentligen men man är ju alltid rädd att man har sjuka barn :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...