fredag, oktober 19, 2012

KarinaHelg

Nu har MIN helg börjat.
Känner som vanligt "ångest" och förvirrad.
Är så van att ha barnen hos mig jämnt att jag inte vet var jag ska ta vägen när dom åker på pappahelg.
När dom har helg hemma hos oss då ligger ju fokus på dom och på deras tid.
När det sen är min tur att få all den tiden så vet jag inte vart jag ska ta vägen.
Jag får först och främst "panik" för att helgen plötsligt ska ha gått och jag inte har hämtat energi så som just jag behöver den inför veckan som kommer då det åter är dax att vara ensam mamma i två veckor.
Jag hämtar inte energi genom att ta ett bad och läsa en bok. Jag får energi genom socialt umgänge med människor jag gillar. Prata vuxenprat. Jag pratar ju bara med barnen i två veckor typ. Ja dom på jobbet pratar man ju med men man behöver ju prata med människor som känner en.

Ja och nu är jag alltså där. Fredag eftermiddag. Åker tåget hem till Laxå. Till ett tomt hus. Utan nånting inplanerad för helgen.
Försöker planera just bara för idag. Göra sånt som måste göras utan att försöka tvinga mig själv att ha "mysigt"
Ikväll skall jag:
-Köpa vin o chips
-Bada bort all glasfiberisolering från jobbet som sitter som nålar över hela min kropp
-Måla sista lagret (förhoppningsvist!!!) i sista hörnet i vardagsrummet
-Ställa i ordning så det ser ut som ett hem igen
-Hänga upp nån tavla i vardagsrummet så det inte ser så förbannad tomt ut
-inte äta för det är tråkigt

...och sen dör jag nog i soffan. Evt handla tre filmer för 99kr på ica bara för att få kolla på tv.

Jag HAR ju att göra faktiskt.
Och faktiskt faktiskt...i skrivande stund känns det ändå som att detta kan bli en helt ok kväll.
Vikken tur att jag har mig som är så bra på att ge mig en fin fredag ;)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...