måndag, oktober 15, 2012

Minska sfären lite

Igår tog jag bort min gamla vän från mitt Facebook eftersom hen valde sin präktighet och sin egen röst fram för gammal vänskap och att lyssna på någon annan än hen själv.
Och idag tog jag bort typ 100 pers till. Det kändes väl sådääär. Jag som ju är dåligt samvete personifierad känner att jag måste höra av mig till alla å säga att det INTE är personligt utan jag har länge funderat på om jag ska stänga mitt fb konto då jag har känt ett stort behov av att minska min officiella sfär lite.
Att bli på riktigt istället för att vara en bild och en statusuppdatering på Facebook.
Vill någon veta nåt om mig o mitt liv kan man höra av sig eller följa mig på bloggen eller instagram.
Men än är jag inte där. Bra sugen dock.
Jag är ju ändå på g att börja en ny tillvaro i Örebro om jag får som jag vill. Så varför ha kvar allt det gamla?
Vi får se.
Ett steg åt gången.

/tant trassel

2 kommentarer:

Katja sa...

äh, ha inte dåligt samvete för det. rensat vänner har jag gjort flera vändor på fb. Mest för att jag inte känner något behov av att ha folk på facebook som jag aldrig pratar med, som inte heller pratar med mig, vi ses aldrig och vi har verkligen inget med varandra att göra.

jag skrev ett dygn innan att jag rensar, jag gillar dem fortfarande och tar helt enkelt bort folk som jag aldrig pratar med bara. Och sen tog jag bort ca 100 pers.

och numer så förklarar jag mig inte ens. Det är ju knappast så att om jag ser att jag har 149 vänner istället för 150 st som dagen innan, att jag går igenom alla mina vänner för att ta reda på vem som tagit bort mig ;)

Tant Trassel sa...

jooo fast jag vill ju att alla ska gilla mig... eller iaf att INTE ogilla mig.
Och hälften av alla människor i hela världen verkar tro att vad som sker på facebook är det samma som verkliga livet. Altså tar jag bort dom från facebook, tex jobbarkompisar som man jobbar med en ggr pr halvår, då betyder det att jag hatar dom och aldrig kommer tala till dom igen.
Tror inte du att många tänker så?

Efter jag tog bort dom dära 100 har jag säkert tagit bort 10 till. Bara för att det plötsligt gick så lätt.
Det finns för och nackdelar med allt. En nackdel med få vänner på FB är att nu när jag behöver ett brett kontaktnät för att hitta lägenhet i örebro, då har jag minskat det nätet REELLT!

Vi hoppas på karma i den frågan... för lite snäll har jag varit iaf :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...