tisdag, december 25, 2012

Min jul

Jag har haft en fin "egenjul" tack :)
Först åkte jag till Örebro på brunch med 4 kvinnor som jag tycker om. Var å en. Kloka, roliga och omfamnande människor som jag mår riktigt bra med.
Vi åt juliga mackor, sjöng gospel, pratade om genus och missar man minns, besvikelser och tomtesamlingar.
På eftermiddagen fortsatte jag sen till Karlskoga till Orcid och hennes N & offan Ruth.
Där firade jag en enkel jul med avslappnade människor och prat i soffan fram för tvn.Eller på köksgolvet :)
Vi lyssnade på dödsmetall, drack glögg och sen fick N för sig att det var dax att öppna skåpet ovanför kylen och inviga mig i whiskyns värld.
Jag har aldrig i mitt liv druckit så mycket whisky och aldrig så mycket olika sorter. Jag gillade den starkaste bäst och plötsligt var jag så berusat att jag inte ens kunde ringa min moster o önska god jul utan att skämmas ihjäl.
Men jag vet iaf mera om va jag gillar å inte numera :)
Somnade vid midnatt och vaknade vid 8. Pigg som en mört.

Vid lunch åkte jag hem och vad som mötte mig var dock inte lika kul. Ja just det. Proppen hade såklart gått medan jag varit borta. Bara att huttra sig igenom kvällen. Nu kl 22 är huset ganska varmt.

Men ja. Sammantaget hade jag en bra dag igår.
Nu är jag glad att det är över. Egnajulen. Jätteglad.
Funderar på en nyårskrönika eller iaf en sammanfattning av året...

/tant trassel



2 kommentarer:

orcid sa...

Du gjorde Ns kväll när han fick någon som ville prova lite whisky :)

och du gjorde mig glad och honom att du kom. Det var så mysigt, belv en bra, lugn julafton.

och lite avis blev jag att du inte var dålig alls dagene efter, då jag kände mig lite sliten och hade bara druckit typ 2,5 glas vin :P

kram och pöss

Tant Trassel sa...

om det gör dig glad kan jag berätta att jag mådde piss efter nyårsafton ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...