lördag, december 08, 2012

Att slakta en helig skrift

Nu tänkte jag visa hur jag gjorde den dära röda stjärnan som jag visade här om veckan.
Denne gång tog jag en gammal bibel eller va det är som jag har liggandes. Känns alltid lite speciellt att börja fingra vid en bok som gjordes 1861. Dubbelt så gött att börja riva sönder den.

Du börjar med att ta två blad och dela dom i fyra lika stora delar, så du har 8 bitar när du har delat klart.


Sen viker du in hörnen på enderna som på bilden



Sen viker du en extra gång i ene enden lite som när du gör ett flygplan.


Sen ger du den en klutt lim så den håller ihop.


När du har vikt alla 8 bitar och det har torkat lite (jag la mina under präss under boken) är det dax att sätta ihop bitarna. Du sätter dom om lott. Den ene på den andre lixom. Ge den lite lim. Sista biten skall sluta UNDER den första så det e lite krångligt att få till med lim å allt.


Och tjosan... där hade du en stjärna i äkta vintage stajl. Inte riktigt min kopp the men visst... Detta är 'baksidan' på stjärnan...


Och här har du 'framsidan'. Vad som är finast är ju upp till dig.


Sådär ja... jätte enkelt och som sagt kan du variera dig i det oändliga beroende på om du sliter sönder en Fantomentidning eller en Hänt i Veckan.

Lycka till!
/tant trassel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg stjärna !
//Tatiana

Tant Trassel sa...

Tack Tatiana! Och va fint att du kikade förbi <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...