lördag, december 08, 2012

Jobba bort det

Vaknade i morse med en en stor oro.
Den har inte släppt mig under hela dagen.
Jag har vankat runt härhemma och inte vetat vart jag skulle ta vägen.
Vet nog ganska exakt vart oron kommer ifrån men inte mera än ett sätt att få bort den på.
Men det finns sätt att trycka undan den och det är bla genom att fylla huvudet med annat.
Att misslyckas totalt med att sätta ihop ett pepparkakshus till ungarna är ingen bra början då min oro föder dålig självkänsla.
Sen tänkte jag att det skulle bli skitsnyggt med glasyren till det dära jävla huset men ni ser... Ungarna kunde lixom lika bra ha gjort det själv.
Dom dekorerade huset med jättegammalt godis och var skit nöjda.

Sen drog jag till pannrummet och faktiskt installerade det dära reläet på elpatronen och vet ni... nu funkar den!!
Den gick igång :)
Och jag var stolt och lycklig... i max 5 min. Sen kom oron tillbaka och jag kände mig inte det minsta bra och duktig.

Så jag ringde skrotnisse och bestämde med honom att han skulle hämta mina bilar på måndag så UT å skotta fram två insnöade bilar och det kändes grymt bra att få slita i nån timma med snön. Jobbigt såklart men skönt för då släpper oron och jag har annat för mig.

Men så snart jag släppte snöspaden och kastade mig i min nya snöhög så kände jag mig som världens sämsta.
Jag måste fan ta droger så jag orkar hålla igång hela tiden så jag slipper tänka på nåt öht.

Nu har jag varit hos granntanten några timmar och snackat lite med henne. Skönt att det var hon som pratade för jag hade verkligen ingenting att komma med.
Men man fick tänka på sånt som hon pratade om istället för det man själv gick runt med.

Annars har jag sprungit upp å ned till pannrummet idag eftersom min pelletsbrännare verkar leva ett mystiskt liv idag.
Orka

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...