torsdag, december 13, 2012

Från förr

Sitter och bläddrar i ett gammalt fotoalbum från min mamma. Det innehåller foton från före jag blev född till ett par år efter min födelse (1976-78 nånting)

Älskar livet i gamla bilder.
Det är sån action jämnt!
Underbara färger, sjukt balla miljöer och dessutom så känner man igen alla prylar på bilderna.
Jag menar när det är foton från ens egen släkt så följer ju saker och ting med från innan man föds tills man flytter hemifrån.
När jag tittar på gamla bilder från mitt släktalbum så tittar jag sällan på människorna i sig utan mest på allt runt. Kläderna, prylarna, möblerna...
Och jag konstaterar gång på gång att delar av allt jag ser finns kvar... i mitt liv, i min garderob, på min vägg...

Understa bilden på mig som 1,5 åring, min pappa och min moster är fin.
Det är svårt att gissa vikket årtionde jag föddes in i va?
:)
Mosters dress har jag fortfarande. I min garderob.
Använder den fortfarande.
Det e fint.
Älskar minnen. Särskild när dom kommer till uttryck genom saker.
Tyvärr :)
/tant trassel







1 kommentar:

orcid sa...

har du klänningen kvar?!?! fasiken va coolt :) ja ghar nån blis kvar som är från 70-talet efter mamma men tyvärr förliten för mig men åh den är så fin :)

jag gillar också att se pådetaljerna i gamla foton. man får en hemkär känsla inombords.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...