lördag, december 08, 2012

Smaka på julklappen

Mja, nu är min sista dag på Skatteverket gjord och det känns faktiskt ganska tråkigt. Man har lixom blivit inventarier där och jag har haft jätteroligt.
Jag har mera än en gång suktat efter statens egendom för är det nåt ställe där inredning och design prioriterades då var det i offentliga miljöer och på stora statsägda företag som tex Skatteverket under 50 till 70-talet.
Överallt har det funnit Bruno Mathsson stolar, Holmegaard glas, Atalje Lyktan lampor och annan fin nordisk design.
Och sen allt detta gamla som man inte slänger utan sparar, sparar, sparar.
Som tex kartorteksskåpen i källaren.
Har försökt i ungefär 8 veckor att få fingrarna i en Bumlingen bordslampa i guld men det har inte gått så bra.
Men se... när jag stod framför vaktmästaren och himlade över mina fynd i källaren sa han att det nog inte skulle va något problem att få ta med några hem...
Va sa du????

'Dom tomma kan du ta'

Va sa du????

Jag ned i källaren och kolla vikka som var tomma och jag hittade en del av dom gråa som var tomma.
Paxade tre stycken bums.
Kollade dom gröna som är äldst och som jag nog gillar LIIIITE mera än som gråa.
Alla var fulla.
Så nu får vi se... alla dessa kort som skåpen innehåller är tydligen inte vara att göra hur som helst med.
Tanten som har koll på sånt kommer tillbax på jobbet på måndag så snälla vaktgubben skulle kolla med henne då.
OM det går att flytta korten till ett tomt grått skåp så ska jag pyssla runt lite tills jag har tre stk tomma gröna skåp.
MEN nu får vi se först.
Går det inte att få loss dom gröna skåpen kommer jag inte gråta. Dom gråa är JÄTTEfina och jag är tyyyp jordens mest bortskämda som öht får fingrarna i EN av dessa.
Nu kan jag ta alla om jag vill.
VEM får det?
Aldrig är det jag iaf...
men se... nu är det min tur :)

Weee

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...