lördag, december 01, 2012

NisseOndska

Vid lunch idag bestämde jag mig för att komma ut lite. Det var fint väder och jag har ett nytt underställ så vem kan hindra mig lixom?
Drog till skogen och samlade lingonris och blåbärsris till dekoration och sen hem och gräva fram jullådan och siffrorna till adventsljusen.
Ljusen är blockljus med juldoft från IKEA.
Dom står på en gammal pajform.
Fick göra om dekorationen för när jag hade gjort den första satt jag och kände mig jätte missnöjd. Och det går ju inte.
Men nu vert jag nöjd. Längtar tills imorn när jag äntligen får tända den oxå :)


När jag plockar fram jullådan blir jag lika överraskad varje år. jag glömmer bort va jag har. Bla så har jag fyra nissar som jag gillar skarpt. Det är av kartong och skall hänga på väggen. Men grejen med dom är att dom ser så förbannad onda ut.
Eller elaka lixom.
Jag fullkomligt älskar dom :)


/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

japp så är gamla tomtenissar/vättar från förr..elaka små ting ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...