fredag, december 28, 2012

Slutjulat

Ja nu är, som ni förstår, våran julafton oxå slut.
Vi öppnade ett paket, åt hemmagjorda älghamburgare och den öppnade vi resten av paketen *tålmodiga ungar!!*
Zion vert överlycklig för sitt billiardbord och Hwila överlycklig för sin Monster Highdocka som mamman hade lyckats pricka in EXAKT rätt på när det gäller vikken sort det skulle va. Fråga inte hur jag gör det. Jag har antingen en faslig tur eller oxå är jag en sån där superbra morsa ;)



Men sen hade ju jag köpt ett begagnad Play Station 2 med 28 spel o div handkontroller på blocket till ungarna.
Kan ju säga att jag numera är heeeelt överflödig.
Är så van att dom springer runt benen och drar i mig jämnt men nu kan jag sitta ensam i köket i en timma utan att nån ber om min uppmärksamhet.

Blandade känslor för min del men dom har roligt och är bra på att samarbeta om spelen och dessutom finns det spel där vi alla kan spela tillsammans och det e jätteroligt.
Men jag har aldrig hört dom låta så mycket som när dom spelar tillsammans.
LEGO Star Wars är mest högljudd än så länge.
Dom gapar, gråter, samarbetar, gör upp planer och är precist som jag aldrig sett dom förrut.
Mycket intressant.



Det är dessutom intressant hur Zion som aldrig sagt tvär NEJ till mig numera kan nejja mig från fötterna och jag är helt chockad :)

Fast NEJ funkar inte på mig. *bestämt mamma*
Argumentera går bra. Jag kan ge med mig men inte NäÄ grejen.
Hur som...vi hittar ett sätt.
Än så länge funkar det.

Men det finna ju andra julklappar att hållas med.
Som i detta nu... Jag sitter med Zions julklapp i knäet och bloggar. Smidigt o enkelt.. och jag känner ett extremt begär...
iPad2.
Vill ha...

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...