onsdag, mars 16, 2011

När saker å ting aldrig blir den samma

Vissa saker verkar man inte kunna reperera.
En sån sak är relationer. En relation som man trodde var bra. Sen bara händer det. Ett missförstånd, en meningsskillnad... pengar.

Fort går det.
Och spåren sitter kvar. Därbak. Hos både mig och dig.
Vill radera, göra bra men det är för sent.

Då får jag som är den känsliga typen, gå runt med detta i evigheters evighet.

Varför tenderar mina vänner att misstolka mig alltid.
Jag blir verkligen aldrig ... ja eller NÄSTAN aldrig 'sur' på mina vänner. Det händer YTTERST sällan.
Blir man lite tjurig tycker man kanske att det är något som vänskapet borde palla... klart man skall få tycke olika ibland... bli upprörd...
Men varför utgår dom flesta ifrån att jag ÄR sur eller vill tjafsa, vill dom illa eller liknande.
Ogillar när mina vänner missuppfattar nåt så löjligt som ett sms, delar mitt sms med dom vännerna som finns i närheten och TROR att jag är elak/dum/bitchig.
DET ÄR ETT SMS fgs!
Ett sms!
HUR lätt är det att tolka sms även om meddelandet är proppat med smajlisar och skit.
TOLKA inte... FRÅGA istället.
Fråga inte andra va jag menar... fråga MIG.
Sånt hära sätter spår. Blir lika lessen varje gång.

SNÄLLA! Utgå alltid ifrån att jag vill dig väl. Du är min VÄN.

/tant trassel -din vän i etern.

2 kommentarer:

TapetserarEva sa...

Aj låter jobbigt.
Sms kan verkligen feltolkas, bättre att prata på riktigt då, på rösten hörs ju avsikten bättre.
hoppas det löser sig//Eva

orcid sa...

ja du vad ska ajg säga..vi fyller alla meningar med alla tänkbara smileysar JUST för att ingen ska tro man är sur eller grinig men ändå...ändå slår det bakut ibland...

kram <3
:S :D :/ :( :O

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...