söndag, mars 13, 2011

Småkryp

En liten uppdatering från Plutt-pryl mojängen.
Hittade en urful katt på loppis för en femma. I brist på annat fick glasfiguren med extremt krum rygg hänga på och den gick med lite god vilja in i ett av dom minsta facken. *nöjd*



Dessutom hittade jag ett lustigt litet väsen... nån sorts nallefår med mintgrönt socker på.
Ser ut som sånt man hade på figuriner när man var liten som kunde ändra färg efter hur vädret var typ... minns ni dom?
Denne är dock ständigt mintgrön... halleluja :)



Denne glasuggla fick jag av mamma i adventskalender och jag kom på den här om dan... klart den skall va mä :)


En fantastisk pytte tjock uggla som min omtänksamma skitunge har hittat till mig på loppis när hon, lillebror och pappan var iväg själva.
Har äntligen hämtat hem den från gamla huset och nu får han oxå va mä i hyllan.


Hittade till sist en flicka med sin Border Collie i en julkrubba som fanns här i huset när vi flyttade in. Hon var så petit att hon och djuret utan besvär fick plats i två av dom minsta facken.
Mera sånt :)


Goder Afton
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

ja jag tror det är en sådan som ändrar färgen!!! ser ut som en sådan :)

gillar ugglan :p

Unknown sa...

En sån där liten "lustig figur" har jag också, fast lite annorlunda. Jag hade två men lekte nog sönder den ena som barn.

Tant Trassel sa...

HEJ Maria!
Kul att du lämnar ett avtryck här :)

Barn skall inte HA fina leksaker. Dom skall stå högt upp på nån hylla och se vackra ut ;)

/karina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...