måndag, mars 21, 2011

Återbesök

Idag var jag på återbesök på USÖ efter min bukplastik i december 2010.
Min fantastiska ÖDMJUKA kirurg frågade om jag var nöjd och det måste jag ju säga att jag är. Att shapa magen blir ju mitt eget jobb. Han har gett mig möjligheterna.
Det finns ett litet 'öra' på ena sidan men finns det kvar när jag skall komma tillbaka i december planerar man för en reducering. Svåra än så är det inte.

Han var själv mycket nöjd och lovade mig att hårdnader och ömmande skulle försvinna med tiden.
Glömmer nog bort att det bara var dryga 3 månader sen han öppna hela buken på mig

Sen frågade jag honom det jag hade velat fråga sen jag var på bedömningen inför bukplastiken för över ett år sedan.
Tuttarna... jag bara MÅSTE fråga annars får jag ingen ro.
'får man se?' haha... ja det är väl klart man får se. haha
Klämma, känna, dra, lyfta...
Kan konstaterade att jag hade kommit lindrigt undan jämförd med andra men han såg ju att det inte såg så roligt ut.
Sen berättade han att det man kan göra inom offentlig vård är att man lyfter brösten och modelerar lite.
Jag har för lite 'material' för att få ett fint resultat. Jag skulle alltså behöva implantat för att få ett resultat som jag skulle bli nöjd med.
Han sa att han KUNDE fråga sin chef om jag ville det men att HAN inte rekommenderade mig att göra ett lyft utan implantat. 'Du kommer ånga dig och tycke att det inte vert bättre än innan'
Och ja... han är konstnären och jag litar på honom så jag accepterade hans svar.
Nu vet jag ju lixom... han vet ju ändå kraven sen bukplatisken. Han vet nog om jag skulle bli nöjd eller inte.
Så... hur man nu spar ihop va det nu koster för ett boopjob...
Jätte lätt :(
Får leva med påsar.
Nu har jag frågat iaf. Nu kan jag sluta fundera.
Jag har fått en bukplastik iaf!
Kan dessutom sluta med gördel och tejp HELT nu. Han har inte sett några fördelar av att fortsätta längre med något av detta längre än 3 månader.
Glad att slippa faktiskt. Känns dock lite underligt utan.

Tjing
/tant trassel

1 kommentar:

Susanna sa...

Vad roligt att läsa att du gjort bukplastik efter allt som sades på Kalla Fakta. Och att du är nöjd!

Hur stora blir ärren? Jag kommer också behöva göra plastik sen. Och funderar en del på detta med just ärren...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...