torsdag, mars 10, 2011

Husmodersknepen 2

Bland grytor & kastruller

Ja så låter kategorin för idag :)
Here we go...

~Luftig Omelett~
'Jag brukar tillsätta lite Ramlösa när jag vispar ägg till omelett. Då blir äggröran luftig och porös och omeletten extra fin.'

Ja jag har liiite dålig erfarenhet med omeletter sen barndomen men jag måste kanske bli vuxen snart. Får nog prova på en nån dag. Då får jag ju passa på att använda mig av dagens tips :)

~Kryddiga Bullar~
'Jag har kommit på ett sätt att göra köttbullarna extra goda och smakrika. Jag blandar helt enkelt i en påse dipmix i smeten istället för lök och kryddor. Resultatet blir enastående!'

Juurrå... asså om man inte har ångest för tillsatser så kan man väl göra det. Skulle nog testa bara för att testa lixom. Då kan man ju variera köttbullesmaken i eeevigheter :)

Jaha... det var dagens två tips.
Skall bläddra lite till å se va alla små tantar och gummor (nej jag har INGA fördommar ALLS) har skickat in för tips till Hemmets Veckotidning under åren :)
Kram på er
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...