måndag, mars 21, 2011

Day 05 – Your definition of love

Har ju lixom glööömt den dära braiga listan.
Kan va att jag har förträngt den lite grana då jag anser mig vara ytlig och odjup... fast att det finns mycket tankar om saker och ting inom mig men jag har otroligt svårt att samla dom till text.

Kolla bara på ämnet idag...
'Din definition av kärlek'
Ja hur lätt var den?
Nä just det.
Dessutom inget man gör på ett nafs.

Låt oss se. Behöver nog komma fram till vilka ansikten kärlek kan ha för mig.
Kärlek...
Hör kärlek och älska ihop villkorslöst?
Eller kan man känna kärlek utan att älska?
Åtrå och kärlek kan man nog konstatera inte är samma sak.
Åtrå gör ont... fysiskt.
Kärleken jag känner för ungarna känns oxå fysiskt. Värkar oxå på ett konstigt sätt. Mest nog eftersom känslan är så stark men den är omöjlig att fysiskt överföra på dom. Tror det är det som gör ont. Känslan är fast därinne. Undrar om nån tål att få all sån kärlek på en och samma gång. Kanske är den kärleken som man känner av därinne... den kärleken som skall räcka till dom hela mitt liv.
Det pyr ut, lite åt gången.
-undrar om den starka kärlekskänslan jag har för dom idag blir mindre och mindre som åren går? Undrar om nån mamma ser på sitt vuxna barn och känner hur det värkar i hjärtat av gedigen kärlek.
Hoppas det räcker så man fortfarande känner så när man ser på sin finniga megapircade skitjobbiga tonårs unge. Önskar så att det räcker när Zion sitter där med ölmage och socialbidrag och bara latar sig...
Önskar det räcker...

Kärlek till andra saker än människor har jag det svårt med.
Tror mera det handlar om antingen beroende eller lust.
Mat... beroende. Har nog inget vackert förhållande till mat på något sätt.
Tror inte att kärlek till mat finns.
Däremot tror jag att man kan tillföra kärlek till mat. Kärlek till människorna man skall servera maten för gör nog att man omsorgsfullt (kärleksfullt) tänker igenom och tillagar.
Prylar... lust/beroende. Tror inte heller på kärleken till prylar grejen.
Vet inte vad det är för känsla egentligen. Nog mest bara nån stans nära lustcentret u hjärnan som behöver stimuleras.

Kärlek till djur... mja ju visst. Jag kan titta på mina djur ORDENTLIGT nångång då och då och känna kärlek. Det är ju ändå nåt man vårdar, matar, gosar och kramas med.

well... ingen orkar ens läsa såhär långt så en slutkläm bara...
En pryl jag känner riktig kärlek till... det är nog min Kitchen Aid :)

Gokväll
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...