onsdag, mars 16, 2011

Husmodersknep?

Under nästan var enda kvällsmåltid utspelar sig detta:


...medan det vid andra änden av bordet ser ut på detta viset:
HUR... VARFÖR..?
Kl är 18 och han åt mellis kl 15, fikade på loppiset kl 16 kanske och nu alltså kvällsmat.
Det är INTE för nära fikat för en bulle kan inte vara såhär länge.
Hwila är dessutom SVIN hungrig!
Han lockas med en liten kaka som Hwila har sparat till honom från i fm när hon och hennes pappa var på kondis.
Nu är han bara förbannad för att han inte får kakan fast han inte har tagit EN tugga.

Tryga är det värsta jag vet.
Blä på det.
Och ja... jag har själv rullat kulorna på bilden.
Goda är dom dessutom. Indiska köttbullar :)

Men varför kan inte han äta kvällsmat? Han kan knappt äta frukost heller :(
Ett Husmodersknep någon?
/tant... ja bara tant helt enkelt.. tant med lessen pojke.

2 kommentarer:

orcid sa...

önskar så att jag hade nått bra knep... frågar en dum fråga...hjälper han till med matlagningen?
om du frågar vad de vill äta och sen lagar det, vill han ändå inte äta?

orcid sa...

..en sak slog mig, en av mina FBvänner har en son som bara vill ha lagad mat till frukost ingen vanlig fruksot som fil/youghurt och macka. så finns det rester från middagen får han äta det till frukost...kanske itne är nått tips men mer en tanke som slog mig.

skulle föresten zion hellre äta tex frukost till kvällsmat?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...