onsdag, mars 09, 2011

Husmodersknepen 1

Dagens tips
Dagens tips

Miljötips är väl det jag letar mest efter eftersom rengöringsmedel ofta är hemska grejer.
Här får ni en ersättare för sånt äckligt ugnsspray man kan köpa att rengöra ugnen med.
Har inte testat men det kommer jag såklart göra... när jag får en ugn :)

~Ugnsrent med Såpa~
'Ett smart knep för att rengöra ugnen är att gnida in ytorna med såpa, sätta ugnen på 100 grader och stänga av när såpan bubblar. Låt svalna och rengör efteråt med ljummet vatten'

Låter väl lätt och dessutom lar det dofta underbart :)

Ett annat tips som jag dessutom använder varje gång jag skall rengöra micron är lika miljövänligt och otroligt effektivt!

~Citron gör Susen~
'Microvågsugnen rengör jag genom att fylla en djup tallrik/skål med vatten och en ordentlig skvätt citronsaft i.
Kör vattnet i micron under ca 10 min. Torka sedan ur micron. Smutsen släpper jätte lätt!'

Imorn kommer flera tips. SPÄNNANDE vaaa? :)
Såpiga pössar
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...