onsdag, juni 17, 2009

Fantasilös?



Mina föräldrar kommer ju imorn (det var ändå ett himla tjat om dom dära föräldrarna!)
Mamma ringde från affären hemma här om dan.
'Nu är jag på affären. Är det nåt du vill att jag skall ha med till dig?'

Är det bara jag som inte kan komma på NÅT annat att beställa än just MAT?
Har ni relatives i andra länder som brukar komma och hälsa på då å då?
Brukar ni oxå passa på att importera lite saker? Blir det då saker eller blir det som jag MAT?

Fattar inte... finns det INGET annat jag vill ha med från mitt hemland än MAT?
Jaja. Mamma har ialle fall med sig ost, röget filet, kammejunker och hurtig-risengryn... vino
Samma är när man skall komma hem. Man planerar lixom inte resor och besök som skall göras utan det första som vi planerar är vilka maträtter vi skall tillaga :)
Boller i Karry, Koldskål, Äbleskiver, Brändende kärlighed... ja sånna saker.

Klart att Danmark är så mycket mera än Boller i Karry och Ostarna, men språket och människorna kan man ju inte ta mä.


Drottningen kanske?
Hon verkar förresten va en cool typ. Hade nog inte bangat för att bjuda henne på en kopp varmt, uppkrypen i soffan.

Jaja. Nu närmar sig sängdax för småfolket.
Jag har 11 000 saker att göra. Vet inte vikket jag skall göra först. Då brukar det bli så att inget blir gjort istället.
Så är jag.
Puss
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

Boller i karry...karry som i curry eller? låter helknasigt i mina öron:D

klart man importerar mat om man kan:) här i sverige finns det ju köpa finska munkgrisar (muunkkipossuja) och finskt bröd som jag dessväre inte äter lika mycket av som förr...typ nada nu:/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...